Loading...

ОСВРТ НА ПРОТЕКЛУ И ПЛАНОВИ ЗА НОВУ ПОЗОРИШНУ СЕЗОНУ

Како то обично бива на крају једне и почетку нове сезоне, у позоришту се анализирају постигнути резултати и планирају нови пројекти. Да наведемо све награде које су обе драме, Драма на српском и Драма на мађарском језику донеле у наш град са  фестивала на којима су учествовале у протеклој сезони, требало би нам доста простора. Рецимо само да смо играли у Будимпешти, Капошвару, Загребу, Будви, Смедереву, Београду, Новом Саду, Сомбору, Зрењанину и другим градовима, а да су наше представе на матичној сцени увек биле пуне.  Поносни на оно што је било, са много ентузијазма крећемо у оно што је пред нама. Већ за који дан у оквиру прославе Дана града, 28. августа Драма на српском језику одиграће представу Бог масакра, а 31. августа, Драма на мађарском језику, на сцени Јадран, извешће Чеховљеве „Три сестре“.

Ускоро почињемо пробе и за нове представе, а до краја ове године у Драми на српском језику имаћемо две премијере и то остварење „Најнормалнији човек на свету“, које по тексту савременог писца Ивана Токина режира Миља Мазарак и ауторски пројекат наше првакиње Миње Пековић, монодраму „Браво за кловна“. Драма на мађарском језику до краја децембра представиће се такође са две премијере. Прва је комедија „Не могу да живим без музике“ према делу Жигмонда Морица, а друга перформанс радног наслова „Бал“ инспирисан филмом „Ле Бал“, ослањајући се на дело Ференца Молнара „Ђаво“. У оквиру Дана војвођанског мађарског глумишта у октобру на сцени Јадран биће уприличен занимљив програм, укључујући  читајуће позориште и гостовања, а круна ове манифестације је гала вече, када ће бити додељена  награда „Патакијев прстен“ , где су у конкуренцији и двоје глумаца нашег театра Чила Памер и Тамаш Хајду.

Оно што нам предстоји у скорије време јесу и фестивали у Мађарској у Будимпешти, у румунском граду Орадеа или Велики Варадин, Крагујевцу, Врању, а то је само почетак, јер ће се комплетан календар учешћа на фестивалима као и гостовања у другим позориштима, формирати у складу са договорима који су у току. На сцени Јадран у октобру ћемо гледати и гостујућу балетску представу, што је заиста новина у програму наше куће.

Осврнувши се са задовољством и поносом на оно што смо остварили у сезони за нама, директор Народног позоришта Милош Николић рекао је да у нову улазимо са великим очекивањима: „Пред нама су изузетно захтевни и амбициозни планови, али као и у претходној сезони, остварићемо их сопственим снагама уз свесрдну подршку града и градоначелника Суботице Стевана Бакића, који је препознао наш квалитет и настојања да достигнемо врхунске уметничке стандарде“ – завршио је Николић, обећавши суграђанима занимљиву позоришну јесен и комплетну сезону.